منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 60489
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



کد ماوس

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

بهترين كد هاي جاوا
Click Here To Navigate


فال حافظ



تعبیر خواب


استخاره آنلاین با قرآن کریم

http://up6.ir/48pE" quality="high" type="http://mp3-player.blogfa.com/" wmode="transparent" width="135" height="200"pluginspage=""allowScriptAccess="always">

Up Page

مذهبی فوتو

.

.

.

پرده خوش امد گویی کد های سخنرانی رهبر
آمار قدوم شما بر چشم هایمان

آمار مطالب

:: تعداد سنگر ها : 55
:: کل نظرات : 18

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 101
:: بازدید ماه : 99
:: بازدید سال : 1084
::بازدید کلی: 60489
نویسنده : سبحان
پنج شنبه 7 آذر 1392

DNA ها یا دئوکسی‌ریبونوکلئیک‌اسید واحد هایی در مرکز هر سلول هستندکه حاوی اطلاعات ژنتیکی سلول ها هستند و در مرکز سلول ها وجود دارند و سلول با
استفاده از اطلاعات DNA به ادامه فعالیت های خود می پرزد.

DNA هاساختار پروتئینی دارند و حاوی ژن ها هستنداز لحاظ شیمیایی نیز DNA پلی مریطولانی با واحد هایی نوکلئوتیدی است و با اتصال ستون هایی از فسفات تشکیل شده است.
یک مولکول DNA ممکن است از میلیون هانوکلئوتید تشکیل شده باشد.و مانند نردبان پیچ خورده ای است که به وسیله بازها به هم متصل شده است.

ساختار DNA توسط فرانسیس کریک و جیمزواتسون در سال 1953 کشف شد و این دو در سال 1962 به خاطر این کشف موفق به دریافتجایزه نوبل شدند.

سلول بدون DNA هیچ عملکردی ندارد و عملا مرده است در سوره انبیا آیه 37 به این موضوع اشاره شده است:

«انـسان از عَـجَـل آفریده شده است. آیات خود را "درآینده" به شما نشان خواهم داد. بنابـر ایـن بیتابی نکنید».

نکته جالبی که در پس از آن نوشته است که در آینده نشانه هایخود را برای شما نشان خواهیم داد و در این آینه نوشته شده است که بزودی این مسالهکشف خواهد شد و این قسمت احتمال اینکه این آیه در مورد DNA صدق کند را افزایش می دهد.


:: بازدید از این سنگر : 654
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5
نویسنده : سبحان
پنج شنبه 7 آذر 1392
در مورد چگونگی تشکیل باران بطور مختصر می توان گفت که باران و برف در نتیجه چندین فرآیند تشکیل می شود ابتدا ابرهای کومولونیمبوس  در نتیجه باد و جمع شدن توده های کومولوس به هم چسبیده شده و ابر کومولونیمبوس  را تشککیل می دهند.و کریستال های آب تجمع پیدا کرده و افزایش می یابند. در نتیجه فشار و برخورد ابرها و افزایش وزن ابرها باران تشکیل می شود و قطرات آب به پایین سقوط می کند.
در سایت ویکی پدیای انگلیسی نیز در مورد تشکیل باران به نقش مهم اندازه قطرات باران در تشکیل آن اشاره شده است.مثلا در بند 20 و 21 نوشته شده است:
انعقاد زمانی اتفاق می افتد که کریستال ها و قطعات بزرگتر که می توانند در برابر جریان هوا مقاومت کنند و وزن کافی را برای منجمد شدن و سقوط به دست آورده اند انجام می شود.
در قرآن کریم نیز اشارات متعددی به نحوه تشکیل باران شده مثلا در سوره نبا آیه 14 به تراکم و فشار ابرها اشاره شده است:
وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاء ثَجَّاجًا ﴿۱۴﴾
 
 
و از ابرهاى متراكم آبى ريزان فرود آورديم (۱۴)
یا در سوره روم آیه 48 بطور دقیق و منظم به هر سه مرحله تشکیل ابر در قرآن اشاره شده است:
اللَّهُ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَيَبْسُطُهُ فِي السَّمَاء كَيْفَ يَشَاءُ وَيَجْعَلُهُ كِسَفًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ﴿۴۸﴾
خدا همان كسى است كه بادها را مى‏فرستد و ابرى برمى‏انگيزد و آن را در آسمان هر گونه بخواهد مى‏گستراند و انبوهش مى‏گرداند پس مى‏بينى باران از لابلاى آن بيرون مى‏آيد و چون آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد رسانيد بناگاه آنان شادمانى مى‏كنند (۴۸)
همنچنین در سوره نور آیه 43 نیز به این مساله اشراه شده است:
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَابًا ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَامًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مِن جِبَالٍ فِيهَا مِن بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِ مَن يَشَاءُ وَيَصْرِفُهُ عَن مَّن يَشَاءُ يَكَادُ سَنَا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالْأَبْصَارِ ﴿۴۳﴾
آيا ندانسته‏اى كه خدا[ست كه] ابر را به آرامى مى‏راند سپس ميان [اجزاء] آن پيوند مى‏دهد آنگاه آن را متراكم مى‏سازد پس دانه‏هاى باران را مى‏بينى كه از خلال آن بيرون مى‏آيد و [خداست كه] از آسمان از كوههايى [از ابر يخ‏زده] كه در آنجاست تگرگى فرو مى‏ريزد و هر كه را بخواهد بدان گزند مى‏رساند و آن را از هر كه بخواهد باز مى‏دارد نزديك است روشنى برقش چشمها را ببرد (۴۳)
 
نکته جالب این آیات نقش باد و متراکم شدن و افزایش وزن قرات باران است که با کمک علم زمین شناسی امروز کشف شده است و در 1400 سال قبل امکانات زیادی برای کشف نقش باد و متراکم شدن ابرها و نحوه و مراحل تشکیل آنها وجود نداشت.
 

 


:: برچسب‌ها: باران , باران در قرآن , نعمت الهي , متراكم شدن ابر ها , ,
:: بازدید از این سنگر : 660
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5
نویسنده : سبحان
پنج شنبه 7 آذر 1392

در زمانهای قدیم حدقلا در شبه جزیره عرب هیچ اطلاعاتی از علم نجوم در دست نبود.و اعراب جاهلیت در باره خورشید و ماه و کره زمین و فضا هیچ اطلاعاتی نداشتند وعلم نجوم بصورت سطحی در اختیار برخی از دانشمندان رومی و ایرانی بود و اعراب فقط خورشید را می دیدند که روزها می درخشد و ماه را می دیدند که در شبها می درخشد و در باره منشا آن هیچ اطلاعاتی نداشتند که چرا خورشید می درخشد و چرا ماه می درخشد.

در زمانی که اعراب ماه را شی درخشانی می پنداشتند و از تاریکی آن هیچ اطلاعی نداشتند قرآن کریم در دو آیه به خوبی مساله انعکاس نور خورشید توسط ماه را تشریح کرد.

در سوره یونس آیه 5 نوشته شده است:

هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللّهُ ذَلِکَ إِلاَّ بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ

 

اوست کسى که خورشید را روشنایى بخشید و ماه را تابان کرد و براى آن منزلهایى معین کرد تا شماره سالها و حساب را بدانید خدا اینها را جز به حق نیافریده است نشانه‏ها[ى خود] را براى گروهى که مى‏دانند به روشنى بیان مى‏کند

ضیا به معنی چیزی است که از خود نور ساطع می کند مانند چراغ و نور جسمی است که فقط نور را ساطع می کنند(مثل آینه ای که نور را انعکاس می دهد)در این آیه قرآن به خوبی اشاره می کند که نور خورشید از خود آن است ولی نور ماه متعلق به خود آن نیست.

اما در سوره شمس آیات 1 تا 4 به طور مستقیم به این موضوع اشاره می شود که نور خورشید در شبها توسط ماه انعکاس داده می شود.

وَ الشَّمْس وَ ضُحَاهَا – وَ الْقَّمَرِ إذا تَلَاها – وَ النَّهَارِ إذا جَلاهَا – وَ اللیْل إذا یَغْشَاهَا

« سوگند به خورشید و پرتو آن ــ و به ماه وقتیکه آنرا بازتاب می دهد ــ و به روز وقتیکه آنرا متجلی می کند ــ و به شبوقتیکه آنرا می پوشاند»

این دانش ها شاید با توجه به علم روز پیش پا افتاده باشند اما با توجه به علم آن روز دانستن این دانش ها آن هم در شبه جزیره عربستان حکم معجزه را دارد.

 

 


:: برچسب‌ها: انعكاس نور , کیهان شناسی در قرآن , نجوم در قرآن , جهان هستی در قرآن , فضا در قرآن , خورشید در قرآن ,
:: بازدید از این سنگر : 610
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع الطاف دوستان : 6
نویسنده : سبحان
پنج شنبه 7 آذر 1392

سرعت نور یک ثابت جهانی است و مقدار آن برابر با 300000 کیلومتر بر ثانیه است بر اساس نظریات انشتین سرعت نور بیشترین سرعت جهان را دارا است به همین خاطر و به دلیل فاصله زیاد سیارات و ستاره ها از هم دانشمندان فاصله اجرام فضایی را با مقیاسی مانند سرعت نور می سنجند و مثلا می گویند فاصله این سیاره از این سیاره چند سال نوری است.
سال نوری طبق تعریف برابر است با مسافتی که نور در خلاء در مدت یک سال طی می‌کند.که سال نوری برابر با9.460528405×10به توان15 کیلومتر است که اگر بخواهیم سال نوری را با مقیاس زمین مقایسه کنیم این مقیاس تقریبا هزاران برابر سالهای زمینی است.
در سوره سجده آیه 5 به این مساله اشاره شده است:
كار [جهان] را از آسمان [گرفته] تا زمين اداره مى‏كند آنگاه [نتيجه و گزارش آن] در روزى كه مقدارش آن چنان كه شما [آدميان] برمى‏شماريد هزار سال است به سوى او بالا مى‏رود
در این آیه خداوند مقایسه دقیقی با مقیاس زمینی و مقیاس فضایی کرده است و به فاصله های نجومی و دراز مدت سیارات نیز اشاره کرده است دور ترین نقطه کهکشان از ما 3.6 میلیارد سال نوری فاصله دارد.همچنین نظریه نسبیت انشتین نیز به این مساله اشاره می کند که هر جسمی که با سرعت نور حرکت کند منحنی فضا و زمان برای او خمیدگی پیدا می کند وزمان برای او و کسی که روی زمین ساکن است یکسان نیست

در آیه 4 از سوره معراج نیز به این مساله اشاره شده است:
فرشتگان و روح (فرشته مخصوص ) به سوى او عروج مى كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است
 خداوند در این آیه به یکسان نبودن زمان برای انسان و فرشتگان نیز دقیقا اشاره کرده است..
همچنین در سوره حج آیه 47 نیز به یکسان نبودن مفهوم زمان برای خداوند و انسان نیز اشاره شده است:

و از تو با شتاب تقاضاى عذاب مى‏کنند با آنکه هرگز خدا وعده‏اش را خلاف نمى کند و در حقیقت‏یک روز [از قیامت] نزد پروردگارت مانند هزار سال است از آنچه مى‏شمرید.

http://s2.picofile.com/file/7694467090/Light_blue_space_%D8%A81_.jpg


:: برچسب‌ها: سرعت نور در قرآن , نور در قرآن , ,
:: بازدید از این سنگر : 588
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع الطاف دوستان : 6
نویسنده : سبحان
یک شنبه 3 آذر 1392

«إِن کُلُّ نَفْسٍ لَّمَّا عَلَیْهَا حَافِظٌ»(الطارق:4)

«هر کسی در درون خود نیروی پشتیبانی دارد»

«نَفس» : زندگی و خودآگاهی در پدیده زنده، و آنچه غرائز و احساسات و هستی خود را درک می‌کند و از خود بعنوان "من" یاد می‌کند. پدیده زنده با زنده بودن نَفس زنده است و با مردن نَفس می میرد و همینطور با مردن بدن نَفس نیز می میرد. نَفس فوت هم می کند و فوت وضعیت میان مرگ و زندگی است مانند خواب و بی هوشی . نفس در آیه مجاز است و بجای جسم آمده است. بعبارتی آیه می‌گوید: هر جسمی نیروی پشتیبانی دارد که نتیجه پشتیبانی از زندگی آن جسم می شود پشتیبانی از "زندگی نفس آن جسم".

« حافظ » : اسم فاعل از مصدر حفظ است. حفظ به معنی: چیزی را از درون یا در درون نگهبانی و نگهداری وپشتیبانی نمودن است، ("حراست"بمعنی: چیزی را از بیرون نگهبانی و پشتیبانی نمودن است). وحافظ: کسی یا چیزی است که چیزی را از درون آن یا در درون آن نگهبانی و نگهداری و پشتیبانی می‌کند).

نکته آیه:

هرکسی در درون خود نیروی پشتیبانی دارد: بدن هر انسانی یک سیستم حفاظتی دفاعی دارد. برخی از سلولهای آن در جای مخصوصی به انتظار وارد شدن غیر خودیها (باکتریها، ویروسها، میکروبها و مواد خطرناک) هستند و برخی با جـریان خـون در سـراسـر بدن گـشـت میزنند و هـنگام برخورد با دشـمـن با آن درگیر شده و آنرا از پا در می‌آورند. و به این ترتیب سلامتی بدن را در برابر بیماریها حفظ می‌کنند و بدن زنده می ماند و با زنده ماندن بدن نفس زنده می ماند.

در مغز استخوان هـر دقـیقه مـیـلـیـونها سلول درست میشوند تا به بخشهای دیگر بدن صادر شوند. این سلولها بین یک صدم تا سه صدم میلیمتر قـطر دارند.

 


:: برچسب‌ها: گلوبول سفيد در قرآن , بدن انسان , طارق 4 ,
:: بازدید از این سنگر : 687
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5
نویسنده : سبحان
یک شنبه 3 آذر 1392

چه رمزی دراین نکته نهفته است وچرا آوردن شنوایی قبل ازبینایی ،درقرآن تقریباً به صورت یک قاعده درآمده است.

 تحقیقات علمی نشان می دهدکه حسّ شنوایی درجنین قبل ازبینایی فعال می شودیعنی جنین قبل

از بینایی قادراست توسط حسّ شنوایی ازمحیط خارجی متاثّرشود. دانشمندان با ارسال فرکانس های

صوتی به طرف یک زن باردار که آخرین روزهای دوران بارداری را می گذارند،مشاهده کردندکه جنین با

تحریکاتی خاص،به این صداها،پاسخ می گوید وشما می دانید که جنین تا قبل از تولدازدیدن محیط

اطرف خودناتوان است واینجاست که وقتی آیه ی دوّم سوره ی مبارکه ی"دهر" را می خوانیم ،حتماً به

شگفت می آییم :

انا خلقنا الانسان من نطفه  امشاج نبتلیه  فجعلناه سمیعا بصیرا .

یعنی: ماانسان رااز نطفه مخلوط آفریدیم واو را شنوا و بینا ساختیم .

ونیز خداونددرآیه 78-سوره مبارکه  "نحل" می فرمایند:

والله  اخرجکم من بطون امهاتکم لاتعلمون شیئاً وجعل لکم السمع والابصار والافئده لعلکم تشکرون .

یعنی خداوند : خداوندشماراازشکم های مادرانتان درحالی بیرون آورد که چیزی نمی دانستیدوبه

شماگوش وچشم وقلب عطا کرد امید است که شکرگزارباشید.

 


:: برچسب‌ها: تقدم شنوایی بر بینایی ,
:: بازدید از این سنگر : 617
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5
نویسنده : سبحان
یک شنبه 3 آذر 1392

چرا حدید سوره 57 قرآن است؟ چرا سوره حدید 29 آیه دارد؟ چرا کلمه آهن (حدید) در آیه 25 سوره حدید آمده است؟

 قبل از آغاز بحث چند اصطلاح شیمی را تعریف می کنیم:

عدد جرمی : به مجموع تعداد پروتون­ها و نوترون­های هر اتم گفته می­ شود.

ابزوتوپ :به اتم­هایی از یک عنصر که فقط جرم­های متفاوت دارند، گفته می­ شود.

یون : هر ذره­ ای که دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی باشد.

سومین انرژی یونیزاسیون : مقدار انرژی لازم برای جدا کردن سومین الکترون از اتم است که معمولاً  با واحد کیلو ژول بر مول بیان می­ شود.

آهن در قرآن :عنصر آهن در علوم تجربی با علامت اختصاری Fe   نشان داده می­شود و دارای 26 پروتون و 26 الکترون است. البته تعدادی نوترون نیز دارد.

در عربی به آهن، « حدید » گفته می­ شود که به حروف ابجد معادل 26 است.

حدید ( به حروف ابجد )  ح : 8   د:4  ی :10  د:4  جمع آن ها 26

 در عین حال، 26 عدد اتمی آهن است و بیانگر تعداد پروتون­های هسته­ ای اتم آهن است و تعداد الکترون­های موجود در اتم آهن. تعداد پروتون ها = 26 و تعداد الکترون ها = 26

هم چنین سوره­ حدید، سوره­ شماره 57 قرآن است و 57 عدد جرمی یکی از ایزوتوپ­های پایدار آهن است.

حال اگر 57 ( شماره سوره حدید و عدد جرمی آهن ) را از 26 ( حدید به حروف ابجد و عدد اتمی آهن ) کم کنیم به عدد 31 خواهیم رسید :31 =26-57

و 31 تعداد نوترون­ها در ایزوتوپ آهن با عدد جرمی 57 است.

کلمه­ ی آهن در آیه 25 از سوره 57 قرار دارد و تعداد کل آیه­ ها در سوره حدید برابر 29 است. اگر این دو را از هم کم کنیم ،4 =25-29

۱-  عدد۴ تعداد ایزوتوپ­های پایدار آهن است. ۲- هم چنین عدد ۴، تعداد لایه­ های اصلی الکترونی در اتم آهن است.

انرژی یونیزاسیون آهن:برابر با ۲۹۵۷ کیلوژول بر مول  است.

اگر 29 ( تعداد آیه­ های سوره حدید ) و 57 ( شماره سوره حدید ) را به دنبال هم بیاوریم، به سومین انرژی یونیزاسیون آهن ( ۲۹۵۷ کیلو ژول بر مول ) خواهیم رسید یعنی برای جدا کردن سومین الکترون آهن و رسیدن به یون پایدار آهن، مقدار 2957 کیلو ژول بر مول انرژی لازم


:: برچسب‌ها: شيمي در قرآن , آهن , سوره حديد ,
:: بازدید از این سنگر : 678
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5
نویسنده : سبحان
یک شنبه 3 آذر 1392

زیر زمینی که ما بر روی آن زندگی می کنیم بسیار با سطح زمین تفاوت دارد و به شکل لایه لایه است.این لایه ها بطور مداوم در حال حرکت هستند و وقتی دو لایه به هم برخورد می کنند باعث ایجاد زلزله و آتشفشان می شود و وقتی دولایه در زیر اقیانوس و دریا به هم برخورد کنند منجر به آتشفشان و ایجاد جزیره می شود.

وقتی که دو ورقه یا لایه زمین از هم دور می شوند باعث ایجاد گسل می شود بیشتر ورقه هایی که از هم دور می شوند در محل اقیانوس ها قرار دارند و مواد مذاب جای آنها را می گیرندکه باعث ایجاد رشته کوههای اقیانوسی زمین لرزه و آتش فشان می شود.

این موضوع در سال 1945-1946 توسط عده ای از دانشمندان که برای مطالعه به اعماق زمین رفته بودند کشف شد.

در سوره طارق آیه ۱۲ نوشته شده است که سوگند به زمین شکاف دار.

وقتی دولایه اقیانوسی به هم برخورد می کنند باعث ایجاد آتشفشان زمین لرزه و جزایر قوسی .                

                                         


:: بازدید از این سنگر : 681
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع الطاف دوستان : 5

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
تبلیغات
مرکز فرهنگی مذهبی صاحب الزمان شیروان
درباره ما
خوش آمدید.امیدوارم از مطالبم خوشتون بیاد و مطالب وبلاگم مورد رضایت حضرت مهد(عج) و جانشین به حقش سید علی خامنه و بعدش هم شما دوست گرامی قرار بگیره.نظر هم یادتون نره.به امید روزی که در دفاع از قرآن و رهبر و جامعه و ناموس شهید شم.التماس دعا با علی یاعلی
منو اصلی
سنگرساز این خاکریز
آرشیو سنگرها
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک

ممنون میشم اگه قابل بدونید برا لینک کردن
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلنا عمارک یا خامنه ای و آدرسrahbar-quran.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

سلام.خوش حال میشم با دوستان مذهبی و فدایی ولایت تبادل لینک کنم .با تشکر سبحان